4-Zamanlanmış görev tanımında eposta ile dosya gönderme işlem ayarı yapılır.

<< İçindekileri Görüntülemek İçin Tıklayın >>

Yer:  Ticari İşlemler Soru Cevap > İşlem Araçları > Eposta gönderilirken alınan sipariş onayına ait dosya nasıl eklenir? >

4-Zamanlanmış görev tanımında eposta ile dosya gönderme işlem ayarı yapılır.

ÖN İŞLEMLER

1. Sistem agent config dosyasında ayar yapılır.

2. Alınan sipariş için gönderilecek olan ek belge için kullanılacak olan rapor tanımlanır.

3. Cari kartının eposta adresi tanımlanır.

 

1. TANIMLAR modülündeki Yapılandırma Tanımları menüsündeki Zamanlanmış Görev Tanımları penceresine tıklanır.

2. ALSAT-001.135 butonuna tıklanır. Görev tanım adı girilir.

3. Genel Bilgiler sekmesinde ayarlar yapılır. Aşağıdaki görselde veri girişi yapılan ayarlarda aynı değerler girilir ve işaretler konulur.

26_ekdok_zamanlanmis_gorev

 

Zamanlama alanında görevin nasıl başlayacağı belirtilir. El ile/Gerektiğinde seçilir ise Sonraki çalışma zamanı alanında tarih ve saat girilerek el ile başlatılır.

Çalışma periyodu alanında çalışacağı sıklık belirtilir. #mes seçilerek mesai saatlerinde çalışması için ayar yapılır.

Çalışma periyodu (dk) alanında zamanlanmış görev tanımlanmış mı diye sistem ne kadar aralıklarla kontrol yapsın onun süresi girilir. Örneğin 5 dakikada bir sistem yeni bir zamanlanmış görev tanımı var mı diye kontrol etsin diye ayar yapılabilir.

Sonraki çalışma zamanı alanına tarih ve saat elle girilerek zamanlama elle ayarlanmış olur.

Görev verisi formatı alanında html seçilir.

Görev açıklama formatı alanında {AÇIKLAMA} girilir. Sorumluluk alanı tanımında bulunan açıklama alanında yazılan veri kullanılır.

Otomatik sil alanında eposta gönderme işlemine ait kaydın ARAÇLAR modülündeki Zamanlanmış Görevler listesinden silinmesi için ayar yapılır. Tamamlandı seçilerek görev tamamlandıktan sonra görevin silineceği belirtilir.

Kayıt ömrü (gün) girilir. Buradaki verilen süre içerisinde ARAÇLAR modülündeki Zamanlanmış Görevler listesinde zamanlanış görev bulunur.

Max deneme sayısı alanında görevin kaç defa tekrar tekrar deneceğinin sayısı girilir. Örneğin internette sıkıntı olabilir ya da farklı bir problem olabilir bu durumun oluşma olasılığına göre 10, 100 gibi bir sayı girilir.

Max aktif görev sayısı girilir. Çoklu eposta gönderiminde epostaların spama düşmemesi için sayı girilir. Örneğin 10 girilir ise 10'ar gruplarla epostalar gönderilir.Böylelikle gönderilen epostalar spama düşmez.

Deneme bekleme süresi alanında spama düşmemesi için gönderilen epostalar arasında bekleme süresi girilir.

Max çalışma süresi girilir.

Önceki çalışma zamanı alanında görevin en son ne zaman çalıştığına dair zaman kaydı bulunur. Sistem tarafından kayıt atılır.

İşlem Bilgisi bölümünde Yönetici e-posta alanında zamanlanmış görev ile ilgili bilgi epostası gönderilecek olan kişi/grup epostası girilir.

Bilgi verilecek olan olaylar örneğin görev oluştuğunda, görev başarılı tamamlandığında vb. seçenekler işaretlenir.

 

4. Görev sınıfı bilgileri sekmesinde eposta bilgileri girilir.

Görev sınıfı alanında Toplu E-posta Gönder seçilir.Burada eğer toplu e-posta gönder seçilmez ise Görev Versi SQLi ve Rapor Bağlantısı sekmeleri açılmaz!

Görev alt türü alanında elle tür girilir yada menüden seçilir.

Görev sınıfı özellikleri bölümünde epostanın gönderileceği hesaba ait bilgiler girilir.

Posta hesabı şifresi alanında epostayı gönderen hesabın şifresi girilir. Yanlış girilir ise eposta gönderilmez.Bu bilgiyi Netsim Yazılım bilemez.Bu bilgiyi kullanıcı kendisi bilebilir ya da mail sunucusunun yönetiminden sorumlu kişiden alabilir.

Posta hesabı alanında epostayı gönderen hesabın adı girilir. Yanlış girilir ise eposta gönderilmez.Bu bilgiyi Netsim Yazılım bilemez.Bu bilgiyi kullanıcı kendisi bilebilir ya da mail sunucusunun yönetiminden sorumlu kişiden alabilir

Sunucu port alanında eposta sunucunun giden eposta portu girilir.Bu bilgiyi Netsim Yazılım bilemez.Bu bilgiyi kullanıcı kendisi bilebilir ya da mail sunucusunun yönetiminden sorumlu kişiden alabilir.

Gönderen posta adresi alanında üstteki alanlardada girilmiş olan posta hesabının ve şifresinin ait olduğu posta adresidir.

Gönderen adı alanında yazılan isim epostanın gönderildiği eposta hesabının ait olduğu firmanın adı olabilir.Epostayı alan cari bu bilgiyi gelen epostanın üst bölümünde görür. Bu bilgiyi Netsim Yazılım bilemez.Bu bilgiyi kullanıcı kendisi bilebilir ya da mail sunucusunun yönetiminden sorumlu kişiden alabilir.

26_ekdok_zamanlanmis_gorev7

Posta sunucusu alanında eposta sunucusunun adı girilir.Bu bilgiyi Netsim Yazılım bilemez.Bu bilgiyi kullanıcı kendisi bilebilir ya da mail sunucusunun yönetiminden sorumlu kişiden alabilir.

SSL kullan alanında varsayılan olarak False bulunur.

26_ekdok_zamanlanmis_gorev2

 

5. Görev Verisi SQLi sekmesinde alınan siparişin onaylanması ile ilgili mesajın gönderilmesine ait sql kodu yazılır. AA.ALISSATIS_NO=:INTERNAL olarak kod içinde yazılması önemlidir.

SQL kod için tıklayınız.

 

26_ekdok_zamanlanmis_gorev3

 

6. Görev Verisi Şablonu sekmesinde carinin epostasına gönderilen epostanın içinde bulunacak olan yazı yazılır.

26_ekdok_zamanlanmis_gorev5

 

7. Rapor Bağlantısı sekmesinde mail ile gönderilecek olan ek belge için kullanılacak olan rapor numarasına atama yapılır.

{rapor no}{=}{:ALISSATIS_NO} cümleciği olarak yazılır.

Bu şekilde alınan siparişin onaylandı belgesi için kullanılacak olan rapor ile alış satış numarası arasında bağlantı oluşur.

26_ekdok_zamanlanmis_gorev6