Hizmet alışın muhasebeleştirilmesi nasıl yapılır?

<< İçindekileri Görüntülemek İçin Tıklayın >>

Yer:  Ticari İşlemler Soru Cevap > Talep > Demirbaş Eşya/ Hizmet Şirket Dışı Talep > Hizmetin Talep Süreci İşlemleri >

Hizmet alışın muhasebeleştirilmesi nasıl yapılır?

Talebi yapılan ürün alındıktan sonra eğer muhasebeleştirilecek ise buradaki işlemler uygulanır.

 

İşlem öncesinde aşağıdaki ayar ya da işlemler yapılır.

ÖN İŞLEMLER

1.Alış işleminde hangi modelin kullanıldığı kontrol edilir. TANIMLAR>Yapılandırma Tanımları> İşlem Kodu Tanımları penceresinde Alış işlem kaydı (1) çift tıklanarak açılır.

Mobilya_talep24

 

2.Programda varsayılan olarak her işlem için tanımlı olan bir muhasebe modeli bulunmaktadır.

 Varsayılan olarak tanımlı olan muhasebe modeli Genel Özellikler (1) sekmesindeki Muhasebe Modeli alanında seçilidir.

 Kullanıcılar eğer isterlerse kendi oluşturdukları muhasebe modelini Nokta Bağlantısı sekmesinde (2) ekleyerek kullanabilirler.

 

Aşağıdaki görselde Yurtiçi Alışlar modeli kullanıcı tarafından oluşturulmuş bir modeldir. Alış işlemine sonradan Nokta Bağlantısı sekmesinde eklemiştir.

Nokta Bağlantısı sekmesi (2) kontrol edilir. Burada satır kaydı oluşturulup Genel Özellikler (3) sekmesinde Yurtiçi Alışlar (4) seçili olduğu görülür.

Mobilya_talep25

 

3.Muhasebe modelinde 153 kebir kodu (borç) için hesap kodu formatı oluşturulmuş olması gerekir. Satırdaki 153 kebir kodu (1) seçili iken kebir formatı (2) ayarlanır. Hesap planındaki tanıma göre Hesap Kodu Formatı (3) stok tipine (ST) bağlı olarak oluşacaktır. Stok tipine ait muhasebe kod bileşenin tanımlanmış olması gerekir.

Mobilya_talep22

 

 

1.Alış işlemi kaydı açılır. 478 nolu (1) Yemek hizmeti için alış kaydı açılmıştır. 000-muhasebe butonuna (2) tıklanır. Açılan fiş kaydında Fiş Detay sekmesinde kayıt atılan hesaplar (3) listelenir. Kayıt durumu Onaylandı (4) yapılır. Aşağıdaki görselde 383 nolu fiş kaydı (5) görülmektedir.

Mobilya_talep53