<< İçindekileri Görüntülemek İçin Tıklayın >> Yer: İnsan Kaynakları İşlemler Soru Cevap > Personele ek ödeme nasıl yapılır ve ücret bordrosunda nerede görülür? |
Bir personelin maaşına prim ödemesi, aile ve çouk yardımı gibi sebeplerden ek ödeme yapılabilir. Bunun için sistemde yapılması gereken işlemler aşağıda maddeler halinde sırasıyla anlatılmıştır.
|
1.Personel maaşına uygulanacak olan ek ödeme tipinin sistemde tanımlı olup olmadığı kontrol edilir.
Tanımlar > İnsan Kaynakları Tanımları > Ödeme Kesinti Tanımları işlem penceresi açılır.
Sistem kurulumu ile tanımlı olarak prim, aile ve çocuk yardımı ek ödemeleri bulunmaktadır.
Eğer yeni bir ek ödeme tipi tanımlanacak ise butonuna tıklanılılır. Ek Türü ve kesintinin uygulanacağı ücret referansı (tipi) seçilir
Türü ve kesintinin uygulanacağı ücret referansı (tipi) seçilir. Ek ödemenin hesaplanma şekli (2) seçilir.
Ek ödemenin tabii olduğu vergi tipi için kutucuklara işaret (3) konulur.
Kayıt durumu Onaylandı yapılır.
2.İnsan Kaynakları modülündeki Personel Kartları işlem penceresi açılır.
Açılan penceredeki personel listesinden ilgili personele tıklanır. Personel kartının sol tarafındaki Ödeme-Kesinti (1) butonuna basılır.
Açılan pencerede butonuna (1) basılarak satırda kayıt (2) oluşturulur. Sıra, Açıklama, İlk tarih alanlarına veri girmek zorunludur.
Tutarsal olarak net ücret üzerinden ek ödeme miktarı (3) yazılır.
butonuna basılarak kayıt tamamlanır ve de butonuna tıklanılarak pencere kapatılır.
3.Personele ek-ödeme tanımlandıktan sonra ücret bordrosunun hesaplamasında bu ödeme görülebilir.
İnsan Kaynakları modülündeki Bordro Listesi işlem penceresi açılır. Ek ödemenin yapıldığı aya ait ücret bordrosu kaydı oluşturulur ya da kayıt var ise açılır.
Ek ödeme yapılan personel seçilerek (1) pencerenin sol bölümündeki Seçili tek personel için bordro hesapla (2) butonuna tıklanılır.
Puantaj sekmesinde Tanımlanan Ücret (1) ve ek ödeme sonrasında Ödenecek Tutar (2) görülür. Net Prim/İkramiye/Ek Ödeme (3) satırında ise ödeme tutarı görülür.
Eğer Net Prim/ İkramiye/ Ek Ödeme satırında personele ait ek ödeme görülmüyor ise bunun için Parametreler (1) sekmesinde Bordro Parametreleri (2) sekmesinde Ek Ödeme/ Yardım Tanımı 1 (3) Prim Ödemesi- Net olarak seçilir.