<< İçindekileri Görüntülemek İçin Tıklayın >> Yer: İnsan Kaynakları İşlemler Soru Cevap > Kıdem ve ihbar tazminatı bordrosu nasıl hesaplanır? |
Kıdem ve ihbar tazminatı bordrosu hazırlamak için 3 adımda işlem yapılır.
1.Kıdem ve ihbar tazminatı bordrosunun sistemde yüklenmiş ve de güncellenmiş olduğu kontrol edilir.
2.Personel işten çıkarılır.
3.Kıdem ve ihbar tazminatı bordrosu oluşturulur.
1.Kıdem ve ihbar tazminatı bordro şablonu yüklenmesi/ kontrolü:
TANIMLAR modülündeki İnsan Kaynakları menüsü altında Bordro Şablon Tanımları penceresinde yüklenmiş ve güncel halde olduğu kontrol edilir.
Eğer yüklenmesi /güncellenmesi gerekiyor ise çevrimiçi butonu kullanılarak işlem yapılır.
2.Personelin işten çıkışının yapılması: Personelin işten çıkışı personel kartındaki butonuna basılarak yapılır. İşlemin detaylı anlatımı için tıklayınız.
3.Kıdem ve ihbar tazminatı bordrosu oluşturma: İnsan Kaynakları modülündeki Bordro Listesi işlem penceresi açılır.
butonuna tıklanılarak Personel Bordro penceresi açılır.
➢Açılan Bordro Şablon Tanımı Seç penceresinden ilgili Kıdem ve İhbar Tazminatı Bordrosu güncel şablon seçilir. Tamam butonuna basılır.
Eğer sistemde birden fazla şube tanımlı ise kıdem ve ihbar tazminatı bordrosu hazırlanacak olan personelin bulunduğu şubesi seçilir.
➢Personel Seç sekmesinde iken (1) butonu ile personeller listelenir. Tamamlandı durumunda olan personeller klavyeden CTRL tuşuna basılı iken seçilir ve Seçilileri Ekle (2) butonu ile
pencerenin sağ bölümündeki Seçili Personel (3) alanında listelenir. Bu şekilde kıdem ve ihbar tazminatı bordrosu hazırlanacak olan personeller seçilmiş olur!
➢Seçili Personeller sekmesinde önceki adımda seçilmiş olan personeller listelenir ve burada bordro için listelenen personelin sol baştaki kutucuklarına (1) işaret konulur.
Bu aşamada pencerenin sol bölümündeki bordro hesapla (2) butonları kullanılarak bordro hazırlanır.
➢Puantaj sekmesinde hesaplama sonucu gösterilir.
➢Bordronun durumu Onaylandı yapılır.