İlaç ve tıbbi cihaz e-fatura XML dosyası nasıl düzenlenir?

<< İçindekileri Görüntülemek İçin Tıklayın >>

Yer:  Ticari İşlemler Soru Cevap > Alış Satış > İlaç ve Tıbbi Cihaz Fatura >

İlaç ve tıbbi cihaz e-fatura XML dosyası nasıl düzenlenir?

İşlem öncesinde e-fatura şablonu oluşturulmamış ise aşağıdaki ön işlem alanında verilen linke tıklanılıp sayfaya gidilerek oluşturulur. Eğer oluşturulmuşsa bu adım geçilir.

İşlem öncesinde aşağıdaki işlem yapılır.

ÖN İŞLEM

1.E-fatura şablonu oluşturulur.

2.E-arşiv fatura şablon XML kodunu .txt yada word dosyasına kopyalarak yedeğini alınız.

 

İlaç ve tıbbi cihaz tipinde fatura gönderebilmek için e-fatura şablonu XML dosyasında aşağıdaki düzenlemeler yapılır.

TANIMLAR modülü altındaki Firma Tanımları menüsünde Elektronik Fatura Şablonları penceresi açılır.

1.Açılan pencerede ilgili şablona çift tıklanılır.

2.Açılan pencerede Onaylandı durumunda olan kayıt Giriş (1) durumuna getirilir. 

3.Bağlı Şablonlar (2) sekmesindeki ilgili e-fatura şablon satırı üzerindeyken (3) Xml Dosyası (4) sekmesine tıklanılır.

4.Açılan sekme içerisinde aşağıdaki görselde belirtilen alana <cbc:InvoiceTypeCode>ILAC_TIBBICIHAZ</cbc:InvoiceTypeCode> satırı (5) eklenir. Bu satır fatura tipini ifade etmektedir.

5.000buton_satironay butonuna (6) tıklanılarak işlem tamamlanır.

ILACTIBBI-001.00

 

6.Sekme içerisinde aşağıdaki görselde belirtilen detay alanına aşağıda verilen kod bloğu (1) eklenir.

<cac:AdditionalItemIdentification>

<cbc:ID schemeID="ILAC">(GTIN)@GTIN_NO@(BN)@PARTI_NO@(SN)@SERI_NO@(XD)@SKT_URT@</cbc:ID>

</cac:AdditionalItemIdentification>

 

7.000buton_satironay butonuna tıklanılarak işlem tamamlanır. Kayıt tekrar Onaylandı (2) durumuna getirilir. XML düzenlemesine ait ayrıntılı teknik bilgiye ulaşmak için tıklayınız.

ILACTIBBI-001.01