<< İçindekileri Görüntülemek İçin Tıklayın >> Yer: E-Dönüşüm İşlemleri Soru Cevap > Yöntem > Entegrasyon tanımı nasıl yapılır? |
Yukarıda yer alan görseldeki sıralama zorunlu değildir, fatura oluşturma sürecinde kolaylık sağlaması için sıralanmıştır.
Entegrasyon, Firmaların karşılıklı olarak web servisler aracılığı ile Gelir İdaresi Başkanlığı(GİB) üzerinden fatura gönderip alma işlemini gerçekleştiridikleri yöntemdir.
Bu yöntemi kullanabilmek için sistem üzerinde tanımlama ve bazı ayarlar yapılır.
Entegrasyon İşleyişi |
TANIMLAR modülü altındaki Firma Tanımları menüsünde Entegrasyon Servis Listesi penceresi açılır.
1. butonuna tıklanılır.
2.Açılan pencerede Servis adı (1) alanına bilgi girilir.
3.Genel Bilgiler (2) sekmesindeki Firma alanından entegrasyon tanımı yapılan ilgili firma seçilir. PK adresi alanına GİB tarafından verilen adres ya da başvuruda talep edilen adres girilir. Başlangıç saati - Saat aralığı alanlarından güncellemenin kaçta ve ne kadar sürede bir yapılacağı bilgisi girilir. İşlem noktası - Personel alanlarından e-faturayı içeri alırken kullanılacak işlem noktası ve veriyi alan personel seçilir. Kayıt Onaylandı (3) durumuna getirilir.
İşlem noktası ve personel bilgisi GİB'e gitmez sadece faturayla ilgili işlemin hangi işlem noktasında gerçekleştirildiğini ve faturayı kimin girdiğini görmek için seçilir.