<< İçindekileri Görüntülemek İçin Tıklayın >> Yer: E-Dönüşüm İşlemleri Soru Cevap > E-Fatura Uygulaması > E-Fatura gönderme işlemi nasıl yapılır? |
PENCERE |
DURUM |
DURUM AÇIKLAMASI |
GENEL AÇIKLAMA |
Gönderilecek Fatura |
Taslak |
Taslak fatura |
Fatura gönderici birimde tutulur. |
Gönderilen Fatura |
Gönderildi |
Entegratöre gönderildi |
Fatura özel entegratörde işleme alınır. |
GİB |
İşlemde |
Fatura GİB'de işleme alınır. |
|
Gönderiliyor |
Kuyrukta |
Fatura GİB sistemine gönderilme aşamasındadır. |
|
Alıcıya ulaştı |
Onay Bekliyor |
Fatura alıcının posta kutusuna aktarılmış henüz kabul-red edilmemiş durumdadır. (7 gün içerisinde kabul ya da red edilmezse kabul edilmiş sayılır.) |
|
Kabul edildi |
Fatura kabul edildi |
Fatura alıcı tarafından kabul edilir. |
|
Red edildi |
Fatura red edildi |
Fatura alıcı tarafından red edilir. |
|
Hata |
Hata .................... |
Hatada yer alan kod bilgisine göre zarf durumları tablosundan ya da hata açıklamasında verilen bilgiye göre hatanın sebebi belirlenir. |
Netsim iş yönetim sistemi üzerinde oluşturulan fatura kayıt edilerek Netsim E-Fatura Uygulaması penceresine aktarılır. Ya da fatura Netsim E-Fatura Uygulaması penceresinde oluşturulur. Fatura oluşturma işlemi tamamlandıktan sonra uygulama üzerinden GİB aracılığıyla ilgili alıcıya aktarılır.
1.Pencerenin sağ üst köşesinde yer alan butona (1) tıklanılarak Netsim EFatura (2) penceresi açılır.
2.E-Fatura (1) menüsünde yer alan Gönderilecek Fatura (2) penceresi açılır. Açılan uyarıda Tamam (3) butonuna tıklanılır.
3. Açılan listede gönderilecek faturalar kutucuğuna (1) tıklanılarak seçilir. Pencerenin sol tarafındaki Gönder (2) butonuna tıklanılarak Taslak durumunda bulunan fatura Gönderilen Fatura (3) penceresine aktarılır.
Netsim iş yönetim sisteminde oluşturulan fatura pencerede görüntülenmiyorsa ya da geçmiş faturalara yönelik işlem yapılacaksa İlk tarih - Son tarih alanına tarih aralığı yazılarak ilgili fatura listede görüntülenir.
4.Açılan Gönderilen Fatura (1) penceresinde aktarılan ilgili fatura kutucuğuna (2) tıklanılarak seçilir. Pencerenin sol tarafındaki Durum Sorgula (3) butonuna aralıklı olarak tıklanılarak faturanın durumları kontrol edilir.
Alıcının onaylamasıyla birlikte olması gereken en son durum Kabul edildi - Fatura kabul edildi olmalıdır.
Hata ya da red gibi durumlarda fatura pencerenin sol tarafındaki Belge İptal butonuna tıklanılarak iptal edilir. Hata durumunda iptal edilen fatura tekrar gönderilmek istenirse E-Fatura uygulamasında fatura oluşturma işlemi yapılarak fatura gönderme işlemi tekrar yapılır. Red durumanda iptal edilen faturalar tekrar gönderilemez.