<< İçindekileri Görüntülemek İçin Tıklayın >> Yer: E-Dönüşüm İşlemleri Soru Cevap > Genel > GİB detaylı zarf durum kodları nelerdir? |
Aşağıda yer alan detaylı zarf durum kodları tablosunda e-fatura gönderirken GİB üzerinden dönen hatalar ve bu hataların sebepleri, çözümleri ve sonucunda neler yapılması gerektiğiyle ilgili bilgiler yer almaktadır.
GİB ZARF DURUM KODLARI |
SEBEP |
ÇÖZÜM |
AÇIKLAMALAR |
İLGİLİ HATA SONUCUNDA YAPILMASI GEREKEN |
1000 - Zarf kuyruğa eklendi |
GİB’teki yoğunluk |
|
Gönderici birim, içerisinde FATURA belgesi olan zarfı oluşturur ve Merkez Birime (GİB' e) gönderir. Bu zarf Merkez Birimde kuyruğa alınır. Zarfın durumu “ZARF KUYRUĞA EKLENDİ” olur. |
GİB’in zarfı işlemeye başlaması beklenmelidir. |
1100 - Zarf işleniyor |
GİB’teki yoğunluk |
|
Merkez Birimde kuyruğa alınan zarf, kuyrukta sırası geldiğinde işlenmeye başlar. Burada zarfın durumu “ZARF İŞLENİYOR” olmaktadır. "1000" ve "1100" statülerinde zarf GİB' e iletilmiştir. |
GİB’in sistem yanıtı dönmesi beklenmelidir. |
1110- Zip dosyası değil |
Zarf formatı “.ZIP” olmadığında ilgili hata alınır. |
Gönderilen zarf formatı ".ZIP" olmalıdır. |
Zarf gönderim aşamalarında çeşitli işlemlerden, şema ve schematron kontrolünden geçer. Gönderilen zarfın GİB’in belirlediği standartlara uygun olmamasından dolayı hata alınırsa ilgili durum kodları alınır. Bu hata kodlarını içeren Sistem Yanıtı doğrudan merkez tarafından Gönderici Birim’e iletilir ve bu aşamadan sonra süreç sonlanır, fatura alıcıya iletilmemiştir. Bu aşamadan sonra süreç sonlanır, işlem alıcıya iletilemeden bu aşamada kalır. |
Faturaların yeniden gönderimi denenmelidir. Eğer yine aynı hata alınırsa, Netsim Yazılım Destek birim yetkilileri ile iletişime geçilmelidir. |
1111 - Zarf ID uzunluğu geçersiz |
Zarf ID uzunluğu 32 karakterden farklıysa ilgili hata alınır. |
Zarf ID uzunluğu 32 karakter olmalıdır. |
||
1120 - Zarf arşivden kopyalanamadı |
Zarf GİB sistemindeki hatadan dolayı işlenememiştir. |
|
||
1130 - Zip açılamadı |
Zarf okunamadığı durumlarda ilgili hata alınır. |
GIB sisteminde geçici bir durum olabilir veya zarfın dosyasında hata da olabilir. Dosyada hata var ise, yeniden zarflanıp gönderilmesi gerekmektedir.Aksi halde faturalar yeniden gönderilmeli |
||
1131 - Zip bir dosya içermeli |
Zarf içerisinde dosya bulunmadığında ilgili hata alınır. |
Zarf içerisinde dosya (Fatura,uygulama yanıtı, sistem yanıtı) olmalıdır. |
||
1132 - XML dosyası değil |
Dosyalar (Fatura, U&S Yanıtı). XML formatında olmadığında ilgili hata alınır. |
Dosyalar (Fatura, U&S Yanıtı) .XML formatında olmalıdır. |
||
1133 - Zarf ID ve XML dosyasının adı aynı olmalı |
ZARF ID (<sh:DocumentIdentification>) ile XML ID (xxxxxxxx.xml) aynı karakterleri içermez ise ilgili hata alınır. |
ZARF ID(<sh:DocumentIdentification>) ile XML ID(xxxxxxxx.xml) aynı karakterleri içermelidir. |
||
1140 - Doküman ayrıştırılamadı |
Zarftaki faturalar doğru şekilde çıkarılamadığı için ilgili hata alınır. |
|
||
1141 - Zarf ID yok |
Zarf ID alanı boş ise ilgili hata alınır. |
Zarf ID alanı boş olmamalıdır. |
||
1142 - Zarf ID ve zip dosyası adı aynı olmalı |
Zarf ID ve ZIP dosyası adı aynı değil ise ilgili hata alınır. |
Zarf ID ve ZIP dosyası adı aynı olmalıdır. |
||
1143 - Geçersiz opsiyon |
|
|
||
1150 - Schematron kontrol sonucu hatalı |
GIB’in belirlediği standartlarda olması gereken bilgiler yanlış girilmiştir. |
Bilgiler kontrol edilip GIB’in belirlediği standartlara uygun hale getirilmelidir. |
||
1160 - XML şema kontrolünden geçemedi |
Oluşturulan XML formatı geçersizdir. |
Faturanın XML formatı GİB’in belirlediği standartlarda şema kontrolüne uygun hale getirilmelidir. |
||
1161 - İmza sahibi TCKN VKN alınamadı |
|
|
||
1162 - İmza kaydedilemedi |
|
Hatasız gönderim için gönderimden önce “imza doğrulama” kontrolü yapılmalıdır. |
||
1163 - Gönderilen zarf sistemde daha önce kayıtlı olan bir faturayı içermektedir |
GİB fatura numaraları tarih sırasına göre müteselsil olmalıdır. Yani daha önce kullanılan bir fatura numarası tekrar kullanılmamalıdır. |
Fatura numarasının belirlendiği sistem kontrol edilmeli ve fatura numarası üretme algoritması düzeltilmelidir. |
Aynı fatura numarası daha önce gönderilmişse, bu hata alınmaktadır. |
Ulaşması gereken fakat ulaşmayan fatura, yeni fatura numarasıyla yeniden oluşturulup gönderilmelidir. |
1170 - Yetki kontrol edilemedi |
|
|
Faturanın bulunduğu zarfa GİB’de işlenmesi sırasında ilgili hata kodlarından birini alırsa faturanın durum statüsü “Hata ” olarak güncellenir. Bu hata kodlarını içeren Sistem Yanıtı doğrudan merkez tarafından Gönderici Birim’e iletilir ve bu aşamadan sonra süreç sonlanır, fatura alıcıya iletilmemiştir. |
Faturaların yeniden gönderimi denenmelidir. Eğer yine aynı hata alınırsa, Netsim Yazılım Destek birim yetkilileri ile iletişime geçilmelidir. |
1171 - Gönderici birim yetkisi yok |
Gönderici birim etiketinde "GB" yerine "PK" tanımlanmış olabilir. |
Gönderici birin etiketinde “GB” tanımlı olmalıdır. |
||
1172 - Posta kutusu yetkisi yok |
Posta kutusu etiketinde "PK" yerinde "GB" tanımlanmış olabilir. |
Posta kutusu etiketinde “PK” tanımlı olmalıdır. |
||
1175 - İmza yetkisi kontrol edilemedi |
İmza yetkisi kontrol edilemedi yanıtı imzanın yetersiz olduğu anlamına gelmemektedir. Müşterinin ekstra kontrol istediği durumlarda ilgili hata alınır. |
Sistem yanıtı gönderen tarafla iletişime geçilmelidir. |
||
1176 - İmza sahibi yetkisiz |
|
|
||
1177 - Geçersiz imza |
İmza doğrulama geçersizdir. |
İmzalama kontrol edilmelidir. |
||
1180 - Adres kontroledilemedi |
|
|
||
1181 - Adres bulunamadı |
Etiket bilgisi ve VKN eşleşmesi yapılamadığı için hata alınmıştır. |
Etiket ve VKN bilgileri kontrol edilip alıcı firmayla iletişime geçilmelidir. |
Alıcı firmaya ait posta kutusu etiketinin aktif olmaması durumunda bu hatayla karşılaşılmaktadır. |
Alıcı firma ile iletişime geçip, etiketin aktif olduğu teyit edilmeli ve sonrasında faturanın yeniden gönderimi denenmelidir. Netsim Yazılım Destek birim yetkilileri ile iletişime geçilmelidir. |
1190 - Sistem yanıtı hazırlanamadı |
|
|
GİB sisteminde hata oluşmuştur. |
Faturaların yeniden gönderimi denenmelidir. Netsim Yazılım Destek birim yetkilileri ile iletişime geçilmelidir. |
1195 - Sistem hatası |
|
|
||
1200 - Zarf başarıyla işlendi |
|
|
Zarf işlenmiş, kontrollerden geçmiş ve merkez sistemde bir hata almamışsa zarfın durumu “ZARF BAŞARIYLA İŞLENDİ” olmaktadır. Bu aşamada fatura durumu halen "Çalışılıyor" olarak görünecektir. Fatura GİB tarafından karşı tarafa iletilecektir. |
Faturanın GİB tarafından gönderilmesi beklenmelidir. |
1210 - Doküman bulunan adrese gönderilemedi |
|
GIB’in 48 saat içerisinde tekrar gönderim denemesi başarılı olur ise, 1300 BAŞARIYLA TAMAMLANDI durum kodu alınır. Eğer bu süre sonlandıktan sonra gönderim hala başarısız ise, 1215 DOKÜMAN GÖNDERİMİ BAŞARISIZ, TEKRAR GÖNDERME SONLANDI durum kodu alınır. |
Zarf merkezde işlendikten sonra alıcıya gönderilir. Alıcıya gönderme sırasında herhangi bir sorun yaşanır ve zarfın gönderimi başarısız olur ise; göndericiye 1210 durum kodu döner. (1210 durum kodunun alındığı andan itibaren Merkez birim aynı zarfı dört defa 12şer saat arayla toplam 48 saat içerisinde tekrar göndermeyi dener). Bu durumda fatura durumu halen "Çalışılıyor" olarak görünecektir. |
Faturanın GİB tarafından gönderilmesi beklenmelidir. |
1215 - Doküman gönderimi başarısız. Tekrar gönderme sonlandı |
Alıcı firmayla ilgili bir sorundan kaynaklanıyor olabilir. |
Fatura yeniden gönderilmeli, eğer yine aynı hata alınıyorsa alıcı firma ile iletişime geçip bilgi verilmelidir. |
Gönderim sırasında bir hata oluşması halinde zarf 1210 durum kodunun alındığı andan itibaren Merkez birim aynı zarfı dört defa 12şer saat arayla toplam 48 saat içerisinde tekrar göndermeyi dener. Son denemede (dördüncü deneme) zarf hala karşı tarafa başarıyla iletilememiş ise zarfın durumu 1215 “DOKÜMAN GÖNDERİMİ BAŞARISIZ. TEKRAR GÖNDERME SONLANDI” durum kodunu alır. 1215 durum kodunun alınmasının ardından ilgili zarftaki faturalar aynı Fatura ID’ si ile tekrar gönderilebilecektir. |
Fatura yeniden gönderilmeli, eğer yine aynı hata alınıyorsa alıcı firma ile iletişime geçip bilgi verilmelidir. Alıcı firmadan, sistemlerinin düzeldiği bilgisi alındığında fatura yeniden gönderilebilir. |
1220 - Hedef sistemden yanıt gelmedi |
Sistem yanıtı GİB sistemi üzerinde bekliyor veya hata almış olabilir. |
Çok uzun süre bu durumda bekleyen faturalar için alıcı firma ile görüşülebilir. |
Zarf merkezde işlendikten sonra alıcıya gönderilir, eğer gönderim başarılı olmuş ise; alıcıdan merkeze sistem yanıtı gelene kadar zarfın merkezdeki durumu 1220 “HEDEFTEN SİSTEM YANITI GELMEDİ “ şeklinde olur ve buna göre faturanın statüsü “Çalışılıyor” olarak görünmektedir. |
Hedef sistemin sistem yanıtının gelmesi beklenmelidir. |
1230 - Hedeften sistem yanıtı başarısız geldi |
Hedef sistem kaynaklı bir hatadır. Hata mesajının yanında parantez içinde hata mesajı detayı görüntülenebilmektedir. |
Fatura yeniden gönderilmelidir. |
Zarfın başarısız işlendiğine dair bir kod dönülmesi halinde Merkezde 1220 durum koduyla bekleyen zarfın yeni durumu 1230 “HEDEFTEN SİSTEM YANITI BAŞARISIZ GELDİ” olur. 1230 durum kodunun alınmasının ardından ilgili zarftaki faturalar aynı Fatura ID’ si ile tekrar gönderilebilecektir. Faturanın statüsü de “Hata Oluştu” olur. |
Faturaların yeniden gönderimi denenmelidir. Netsim Yazılım Destek birim yetkilileri ile iletişime geçilmelidir. |
1300 - Doküman gönderimi başarısız. Tekrar gönderme sonlandı |
|
|
Hedeften sistem yanıtının 1200 “ZARF BAŞARIYLA İŞLENDİ” durum kodu ile gelmesi halinde Merkezde 1220 durum koduyla bekleyen zarfın yeni durumu 1300 “BAŞARIYLA TAMAMLANDI” olur. Buna göre de faturanın statüsü “Başarıyla teslim edildi" haline gelir. Fatura alıcı firmaya başarıyla ulaştırılmıştır. |
|