|
<< İçindekileri Görüntülemek İçin Tıklayın >> Yer: Tanımlar > Modül Tanımları > İrtibat Tipi Tanımları |
![]() |
İrtibat tipi tanımlarının sadece ek olarak alınabildiği lisanslar: (Servis modülü) |
![]() |
Müşteri ilişkileri yönetimi kapsamında iritbat halinde bulunulan kişi ya da firma carileri için irtibat tipleri tanımlanır.
İrtibattaki kişi/firmaların anlamlı bir şekilde sınıflandırılmasına yardımcı olması için atanan kategori, etiket veya grup türler olabilir.
İrtibat Kayıtları penceresinde yeni irtibat kaydı oluşturulurken irtibat tipi seçilir.
butonuna tıklanılarak yeni kayıt penceresi açılır. Giriş durumunda iken gerikli alanlara bilgi girişi yapılır.Aktif ve Onaylandı durumuna getirilen kayıtlar diğer işlem pencerelerinde görüntülenip kullanılabilir.
İrtibat tip kodu istenilen formatta elle girilir ya da boş bırakılır ise irtibat tip adı yazıldıktan sonra
butonuna tıklanınca sistem tarafından artan sırada numara verilir.
İrtibat tip adı girilir.
Genel Bilgiler

İşlem noktası
butonuna tıklanılarak açılan İşlem Noktası penceresinde seçilir.
Personel
butonuna tıklanılarak açılan Firma Personel Bilgisi penceresinde seçilir.
Hedef gubu Kayıtlı Müşteriler (Firma Cari), Müşteri adayları, Personelimiz, Şahıslar (Şahıs Cari) olarak kutucuklar seçilerek belirtilir.
Yöntemler alanında müşteri ilişkileri kapsamında kullanılan yöntemler açıklanır.
Sonuçlar

butonları ile satır bazında kayıt işlemleri (ekleme, silme, onaylama, vazgeçme) yapılır. İrtibat tipine göre olası sonuçlar yazılır. Örneğin; bir yazılım programı satışı için yeni görüşülen bir müşteri ile olası sonuçlar "Demo Yapılması", "Ücretsiz Demo Kurulum", "Görüşülmeyecek" şeklinde olabilir. Bu sebeple irtibat tipi "Yeni Görüşülen Müşteriler" için 3 farklı sonuç satır bazında girilerek durumlara göre yapılacak olan işlemler ve de sorumlu kişi/gruplar tanımlanır.
İrtibat sonuç adı alanında uygun sonuç yazılır.
Sorumluluk alanı seçilir. Belirtilen sonuç ile ilgili işlem yapacak olan kişi/grup olabilir. Sorumluluk Alanı penceresinde oluşturulmuş olan sorumluluk kaydı seçilir.
Sorumluluk Alanı Gerekli, Yöntem Gerekli, Açıklama Gerekli, Açıklama Text Gerekli, GPS Pos Gerekli, Gelecek Tarih Gerekli alanlarında ise Evet ya da Hayır şeklinde seçim yapılır.
Noktalar sekmesinde işlem noktalarının kaydı
(ekleme, silme, onaylama, vazgeçme) butonları ile satır bazında yapılır. Burada eklenecek olan noktanın İşlem Noktası Tanımları penceresinde girilerek durumunun Onaylandı olarak kayıt edilmiş olması gerekir. Geçerlilik olarak ise eklenen noktalardan Seçili Noktalar seçilir. Eğer tüm noktalarda kullanılacak ya da geçerli olacak ise Geçerlilik olarak Bütün Noktalar seçilir. Sistemde varsayılan olarak Geçerlilik >Bütün Noktalar seçil olarak gelir !