|
<< İçindekileri Görüntülemek İçin Tıklayın >> Yer: Tanımlar > Cari Sistem Tanımları > Cari ve Personel Anlaşmaları |
![]() |
Cari ve personel anlaşma tanımlarının kullanılabildiği lisanslar: |
![]() |
Cari ya da firmada çalışan personel arasında prim, indirim, komisyon, nakliye, sigorta veya rebate gibi anlaşmalar yapmak için kullanılır.
Cari Kartları penceresinde firma olarak açılmış olan cari kartında sol bölümdeki
butonuna tıklayarak tanımlanmış olan anlaşmalar seçilebilir.
butonuna tıklanılarak yeni kayıt penceresi açılır. Giriş durumunda iken gerikli alanlara bilgi girişi yapılır.Aktif ve Onaylandı durumuna getirilen kayıtlar diğer işlem pencerelerinde görüntülenip kullanılabilir.
Anlaşma kodu istenilen formatta elle girilir ya da ya da boş bırakılır ise anlaşma adı yazıldıktan sonra
butonuna tıklanınca sistem tarafından artan sırada numara verilir.
Anlaşma adı girilir.
Anlaşma Bilgileri

Cari Kodu
butonuna tıklanılarak açılan Cari Kart penceresinde cari seçilir.
Anlaşma Grubu ve Anlaşma Türü yazılır.
Cari Ünvanı
butonuna tıklanılarak açılan Cari Kart penceresinde cari seçilir.
Anlaşma Dövizi seçilir. Bu bilgiler Döviz penceresinden getirilir.
Anlaşmanın Başlama ve Bitiş tarihi seçilir.
Özel Kod girilebilir. ... (üç nokta) butonuna tıklanılarak açılan Özel Kod penceresinde seçilir ya da elle giriş yapılır. Kullanıcının isteğine
bağlı olarak oluşturulan bir koddur ve filtreleme ya da rapor oluşturmak için kullanılabilir.
Detay

Anlaşma ile ilgili detay bilgiler girilir.
Hizmet / Stok Adı
butonuna tıklanılarak açılan Stok Kartı penceresinde seçilir.
Uygulama Türü ve Dağıtım Yöntemi menüden seçilir.
Stok Birimi
butonuna tıklanılarak açılan Stok Birimi penceresinde seçilir.
KDV menüden seçilir. Oran (%) ve Birim Fiyat girilir.
Fiyat Dövizi ve Tahakkuk Dövizi seçilir. Tavan ve Taban Tutar girilir.
butonları ile satır bazında kayıt işlemleri (ekleme, silme, onaylama, vazgeçme) yapılır.
Anlaşmalı Cariler
butonları ile satır bazında kayıt işlemleri (ekleme, silme, onaylama, vazgeçme) yapılır. Örneğin, personel ile anlaşma yapılacak ise her bir personelin carisi açılarak bu bölümde listeye eklenebilir. Bu listeye eklenen carinin cari kart kaydının içinde iken pencerenin sol bölümündeki
butonuna basıldığı zaman eklenmiş olduğu anlaşma kaydı görülür.
Noktalar sekmesinde işlem noktalarının kaydı
(ekleme, silme, onaylama, vazgeçme) butonları ile satır bazında yapılır. Burada eklenecek olan noktanın İşlem Noktası Tanımları penceresinde girilerek durumunun Onaylandı olarak kayıt edilmiş olması gerekir. Geçerlilik olarak ise eklenen noktalardan Seçili Noktalar seçilir. Eğer tüm noktalarda kullanılacak ya da geçerli olacak ise Geçerlilik olarak Bütün Noktalar seçilir. Sistemde varsayılan olarak Geçerlilik >Bütün Noktalar seçil olarak gelir !