<< İçindekileri Görüntülemek İçin Tıklayın >> Yer: İşlem Hata Kütüphanesi > Konnektör > CON003-Banka hesap firması ile işlem noktası uyumsuz. |
Hatanın oluştuğu işlem penceresi İŞLEMLER > Finans İşlemleri > Online Hesap Hareketleri
Hatanın oluşma şekli
1.Online hesap hareketleri penceresinde pencerenin sol tarafında bir hesap (1) seçilir.
2.Alt hesap kaydı (2) seçilir.
3.Alt hesap kaydına bağlı listelenmiş olan işlemlerden (havale, eft) seçim (3) yapılır.
4.İşlemleri Aktar (4) butonuna tıklanır.
Hata mesajının görüntüsü
Hatanın çözümü #1
1.Aktarılmaya çalışılan banka işleminin hesabına ait firma (işlem noktası) ile sistemde çalışan firma (işlem noktası) aynı değildir.
CTRL+F8 tuşlarına klavyeden basılarak açılan Terminal Çalışma Parametreleri penceresinde işlem noktası kontrol edilir ve düzeltilir.
Sistemdeki işlem noktası ile satırda seçilen işlemin ait olduğu işlem noktası aynı olmalıdır.
Banka hesap tanımlarında işlem noktası belirtilir ise işlem noktası bilgisi CTRL+F8 'den gelmez.
Banka sisteminden alınan işlemin satırda kaydı açılırken banka hesap bilgisinde bulunan işlem noktası (1) referans alınır ve satır kaydında (2) kullanılır.
Hatanın çözümü #2
Banka hesabı kontrol edilmelidir.
- Hesap No bankanın gönderdiği formatta olmayabilir.
- Hesap No boş olabilir.
- Hesap İban alanı dolu değildir.
Aşağıdaki örnekte satıra ait banka hesabında iban ve hesap numarası tanımlı olduğundan banka hesabını bulabiliyor.
Aşağıdaki görselde ise Banka Hesap No'nun fotmatı hatalı ve IBAN No alanı boş olarak bulunuyor.Bu alanların düzeltilmesi gerekir.
Hatanın çözümü #3
Hesaplardaki bankanın ait olduğu firma ile satırda aktarım yapılmaya çalışılan işlemin nokta bilgileri aynı olmalıdır.
Örneğin aşağıdaki görselde aktarılmaya çalışılan banka işleminin hesabı Netsim entegrasyon firmasına ait iken satırda Uyumsoft firmasının noktası seçilerek aktarım yapılmaya çalışılıyor.
Uyumlu noktalar ile işlem yapılmalıdır.