Anlık olarak oluşan bir arıza için bakım talebi nasıl açılır?

<< İçindekileri Görüntülemek İçin Tıklayın >>

Yer:  Bakım İşlemleri Soru Cevap >

Anlık olarak oluşan bir arıza için bakım talebi nasıl açılır?

Cihaz, makine, ekipman, araç vb. ile ilgili anlık oluşan bir hata durumda bakım talebi açılır.

ÖN İŞLEMLER

1.Raporlar > Dinamik Veri Tanımları penceresinde Arıza Bakım Talebi kaydı oluşturulur. Arıza ile ilgili girilmesi gereken bilgiler için liste oluşturulur.

0000_buton_artı0 butonuna tıklanarak satır kaydı oluşturulup (1) her bir satır kaydında gerekli tanım (2) yapılır.

Veri Tipi, Veri Boyutu, Veri Editörü alanlarında bakım talebi oluşturuluken doldurulması gerekli olan bilgi için veri girilir.

Örneğin Arıza kaynağı bilgisi için elle yazı yazılacağı için Veri Tipi alanında Yazı seçilir. Veri boyutu için karakter sayısı girilir. Veri Editörü kullanılmayacağı için boş bırakıır.

Değişken adı zorunlu alandır.

 

DEĞİŞKEN ADI için dikkat edilmesi gereken özellikler:

1.Herbir satırda farklı değişken adı olmalıdır.

2.Türkçe ve özel karakter ile değişken adı başlayamaz.

3.Sayı ile başlayamaz.

4.İçerisinde boşluk içeremez.

 

015_bakim1

 

2.Tanımlar>Bakım Tanımları>Bakım Profil Tanımları penceresinde 000_buton_arti butonuna tıklanarak satır kaydı oluşturulup (1) Açıklama alanında Arıza Bakım Talebi olarak belirtilen kayıt için Türü alanında Tekli Talep (2) tanımlanarak Dinamik Veri Tablosu alanında yukarıdaki birinci adımda tanımlanmış olan tablo (3) seçilir. İşlem sorumluluk alanında arıza ile ilgili görevli olan personel zorunlu olarak seçiilr.

015_bakim2

 

Aşağıdaki tabloda bakım profilinde seçilen türe göre işlem yapılan bakım butonu belirtilmiştir.

Bakım Profilindeki Tür

Bakım Görev Butonu

Tekli Talep

Yeni Arıza Bakım Talebi

Bağlı Arıza Bakım Talebi

Duruşlu Bakım

Duruşsuz Bakım

Yeni Arıza Bakım İşlemi

Bağlı Arıza Bakım İşlemi

Planlı Talep

Yeni Planlı Bakım Talebi

 

 

1. Bakım modülünde Arıza Bakım Görevleri butonuna tıklanarak işlem penceresi açılır. Pencerenin sol tarafındaki Yeni Arıza Bakım Talebi (1) butonuna tıklanır.

015_bakim3

 

2. Obje seç penceresinde arıza kaydı oluşturulan cihaz, ekipman, makine çift tıklanarak seçilir.

3. Arıza bakım talep işlem penceresinde Değer (1) bölümünde arıza ile ilgili bilgi girilir. Kayıt durumu Onaylandı (2) yapılır.

015_bakim4

 

Aşağıdaki tabloda hangi butonların Bakım Profilindeki hangi tür ile bağlantısı olduğu belirtilmiştir.

Bakım Görev İşlem Butonu

Bakım Profilindeki Tür

Yeni Arıza Bakım Talebi

Tekli Talep

Bağlı Arıza Bakım Talebi

Yeni Arıza Bakım İşlemi

Bağlı Arıza Bakım İşlemi

Duruşlu Bakım

Duruşsuz Bakım

Yeni Planlı Bakım Talebi

Planlı Talep