<< İçindekileri Görüntülemek İçin Tıklayın >> Yer: Ticari İşlemler Soru Cevap > Finans > Alınan banka teminat mektubu nasıl kayıt edilir? |
Bir firmanın (A firması) yapmayı üstlendiği bir işle ilgili olarak, işin yapılmaması durumunda ilgili iş sahibine (B firması) para güvencesi verebilmek için bankadan aldığı belgedir. Teminat mektubu alınabilmesi için banka ya firmanın hesabının belli kısmına bloke koyar ya da firmadan teminat olarak senet veya çek alır. Bir süre belirlenmiş ise süre dolduğunda bloke kalkar senet veya çekler iader edilir.
İŞLEMLER modülündeki Finans İşlemleri menüsünden Banka Kredi İşlemleri işlem penceresi açılır.
1.Pencerenin sol tarafındaki İşlemler tıklanılarak açılan bölümdeki Alınan Teminat Mektubu butonuna tıklanılır.
2.Açılan pencerede Banka, Konu ve Tutar girilir. Cari seçilir. Türü alanından Süreli veya Süresiz seçeneği seçilir. Geçerlilik Tarihi alanından teminat mektubunun geçerli olacağı tarih seçilir. (1)
3.Metin (2) sekmesine ilgili teminat metni yazılır.
4.Kayıt Onaylandı (3) durumuna getirilir.