<< İçindekileri Görüntülemek İçin Tıklayın >> Yer: İnsan Kaynakları İşlemler Soru Cevap > Personel kartı nasıl açılır? |
Bir firmada çalışan personele ait kimlik, eğitim, sağlık, aile vb. bilgilerinin bulunduğu ve de personel ile ilgili çalışma saatlerinin, ücretinin, izin, tayin tanımlamalarının yapılabildiği karttır. Personel kartında özellikle bordro hesabı için personele ait bilgiler (maaş, sakatlık durumu vb.) doğru girilmelidir. |
ÖN İŞLEMLER 1.Personel görevi tanımlanır. 2.TANIMLAR modülünde Firma Tanımları menüsünde İşlem Noktası tanımları penceresinde işlem noktası kayıt edilir. Klavyeden CTRL ve F8 tuşlarına basılarak açılan pencerede İşlem Noktası kontrol edilebilir. 3.TANIMLAR modülünde Firma Tanımları menüsünde Firma/Şube Tanımları penceresindeki tanımlı olan firmanın şubesine ait SGK iş yeri tanımlanması gerekir. SGK İşyeri Bilgileri sekmesinde artı butonuna (1) tıklanarak satırda kayıt oluşturulup durumu Onaylandı (2) yapılır. Satırdaki kayda ait bilgiler (işe başlama tarihi, iş kolu, iş yeri no vb.) Genel (3) sekmesinde girilir.
|
İnsan Kaynakları modülündeki Personel Kartları işlem penceresi açılır.
butonuna tıklanılarak Personel Kayıt penceresi açılır.
1.Giriş durumunda iken personele ait bilgiler girilir.
2.TC Kimlik, Adı, Soyadı alanlarına (1) bilgi girilir.
3.Görev Bilgileri sekmesinde artı butonuna (2) tıklanarak satırda kayıt (3) oluşturulup Firma İşyeri seçilir.Sağdaki Görev Bilgileri bölümünde İşlem Noktası ve Görev (4) seçilir. Görev yerinin sistemde tanımlanması için tıklayınız. Kaydet butonuna (5) tıklanır.
4.Sistem tarafından personel için otomatik olarak artan sırada Sicil no verilir. Eğer numaralandırma tanımlarında sicil no formatı tanımlanmış ise sistem tarafından otomatik olarak tanımlanmış olan formatta numara verilir. Sicil numarası formatının ayarlanarak otomatik olarak verilmesi için tıklayınız.
5.Personelin Çalışıyor durumu Evet olarak değiştirilmesi için İşe Başlatma (6) butonuna tıklanarak işlem yapılır. Çalışıyor durumu elle değiştirilemez! Sistem tarafından işe giriş ve çıkışa göre değiştirilir.
İşe başlatma işlemi için tıklayınız.
6.Genel Bilgiler, Ek Bilgiler 1, Görev Bilgileri, Adres/Tel sekmelerine personele ait diğer bilgilerin girişi yapılır.
Personel kartı oluşturulduktan sonra kullanıcı tarafından silinemez!
Silme işlemi için veritabanında işlem yapılması gerekir!
Bu işlem için sistem destek ile görüşünüz.
444 60 62
Personel kart listesinde işe girişi yapılmış olan yani Çalışma Durumu Evet olan personeller listelenir.
Tüm personellerin listelenmesi için İnsan Kaynakları personel listesi penceresinde iken pencerenin altındaki bölümündeki listeleme butonuna tıklayıp açılan liste penceresinde alttaki çarpı butonuna tıklayarak filtre kaldırmalıdır.