<< İçindekileri Görüntülemek İçin Tıklayın >> Yer: E-Dönüşüm İşlemleri Soru Cevap > Mali Mühür - Elektronik İmza |
Mali mühür nedir?
Mali mühür, kurumsal bir elektronik imza çeşidi olarak tanımlanır. Kurumların kaşesi yerine geçen mali mühür birçok farklı alanda kullanılabilmektedir. Bir firma, e-fatura ve e- arşiv gibi uygulamalara geçmek istiyorsa mali mühür başvurusu yapması gerekir.
Mali mühür sertifikası nedir?
Kamu Sertifika Merkezi 'inden alınan mali mühür sertifikası mali mühür cihazını edinebilmek için gerekli olan belgedir .
Mali mühür nasıl alınır?
1.Kamu Sertifika Merkezi web sitesinden Mali Mühür Sertifikası başvurusu yapılır. Başvuruyu kurumun belirlediği bir tüzel kişi tarafından gerçekleştirilir.
2.Web sitesi üzerinden başvuru formu doldurulduktan sonra mali mühür için gerekli olan ücret TÜBİTAK’a ödenir.
3.Ödemeyi yaptıktan sonra mali mühür başvuru süreci tamamlanmış olur. Bu aşamadan sonra mali mühürün üretimine başlanır. Üretim tamamlandığında mali mühür belirtilen adrese kargo yolu ile iletilir. Mali mühür e Fatura’ya geçiş sürecinde sisteme kurumu tanıtmak için kullanılabilir ve aktifleştirilebilir.
Mali mühür nasıl kullanılır?
1. Başvuru tamamlandıktan sonra başvuru sahibinin belirtmiş olduğu adrese kargo ile “Akis Akıllı Kart” gönderilir. Bu kartın çıkarılabilen, SIM kartına benzer bir bölümü vardır.
2. Bu küçük parçanın çıkarılması ve kart okuyucu bir USB cihaza yerleştirilir. Mali mühür için gerekli belgeler SIM kart boyutundaki bu kart içerisinde yer alır. USB kart okuyucu cihaz ise kart içerisindeki bilgileri okuyarak bilgisayara iletimini sağlar.
3.Gerekli kurulumlar yapılıp akis sürücüsü de yükledikten sonra mali mühür kullanılmaya başlanabilir.
Elektronik İmza nedir?
Kişilerin ıslak imzası yerine geçen e-İmza şahısların kullanabileceği bir elektronik imzadır. Mali mühür de bir e-İmza çeşididir. e-İmza ile kişiler, şahıs şirketleri elektronik belgeleri güvenli bir şekilde işleme alabilir ve karşı tarafa gönderebilirler.
Elektronik İmza nasıl alınır?
E-İmza edinebilmek için Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcı statüsüne sahip olan kurumlara internet üzerinden başvuru yapılır. Bu kurumlar Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından belirlenir. Bu kurumlara başvuru yapıldıktan sonra e-imza aracının ne kadar süreyle geçerli olacağının belirlendiği paket seçimi yapılır. Paket ödemesi tamamlandıktan sonra kargo yolu ile iletimi sağlanır.
Elektronik İmza nasıl kullanılır?
1.Mali mühürde olduğu gibi SIM kart boyutunda olan bir akıllı kart içerisinde yer alır.
2.Yine kart okuyucu bir USB cihaz kullanılır. e-İmzanın kullanılabilmesi için elektronik sertifika sağlayıcısının sunduğu yazılım edinilmelidir.
3.Gerekli yazılım akıllı kart ile gönderilen CD ya da medya araçlarında bulunabilir. Aynı zamanda sertifika sağlayıcıları web siteleri üzerinden de gerekli e-İmza yazılımını kullanıma sunmaktadır.
Elektronik İmza ve Mali mühür arasındaki temel fark nedir?
Temel olarak belgelerin doğrulanması ve güvenle gönderilmesi için kullanılabilecek olan bu araçlardan E-İmza şahıslar, şahıs şirketleri tarafından kullanılır ve şahsın ıslak imzası ile yasal olarak eşdeğerdir. Mali mühür ise kurumlar ve tüzel kişiler tarafından kullanılır ve kurumun kaşesi ile eşdeğerdir.