<< İçindekileri Görüntülemek İçin Tıklayın >> Yer: E-Dönüşüm İşlemleri Soru Cevap > Cari > E-dönüşüm işlemleri için cari ayarları nasıl yapılır? |
Yukarıda yer alan görseldeki sıralama zorunlu değildir, fatura oluşturma sürecinde kolaylık sağlaması için sıralanmıştır.
Kayıt modülü altındaki Cari Kartlar işlem penceresi açılır.
1.Açılan pencerede ilgili cariye çift tıklanılır.
2.Açılan pencerede Onaylandı durumunda olan kayıt Giriş (1) durumuna getirilir.
3.Genel Bilgiler (2) sekmesinde yer alan Vergi dairesi ve Vergi no alanlarına (3) ilgili bilgi girilir.
Vergi dairesi ve Vergi no alanlarına bilgi girilmesi zorunludur.
4.Pencerenin sol tarafındaki EFatura Kullanıcı Güncelle (4) butonuna tıklanılır.
Bu butona tıklanılarak ilgili vergi numarasına bağlı olan kişi e-fatura kullanıcısı ise onunla ilgili EFatura adresleri (5) sistem tarafından getirilir. Bu bilgilerin yanı sıra E-Fatura kullanıcısı ve E-İrsaliye kullanıcısı alanları (6) da yine sistem tarafından doldurulur.
Bilgi (tıklayınız)
|
5.Satış fatura şablonu(7) alanından ilgili şablon seçilir.
6.Adres - Telefon(1) sekmesine geçilir. butonuna tıklanılarak cariye ait adres bilgileri (2) girilir ve Tamam (3) butonuna tıklanılır. Kayıt tekrar Onaylandı (4) durumuna getirilir.
Adres bilgileri girilirken İlçe ve Ülke alanları boş bırakılmamalıdır. Boş bırakılması durumunda fatura oluştururuken sistem hata vermektedir. Sistem, İlçe alanı boş bırakıldığı durumda ED002-Alıcı ilçe bilgisi boş olamaz, Ülke alanı boş bırakıldığı durumda ED003-Alıcı ülke bilgisi boş olamaz hatasını vermektedir.