<< İçindekileri Görüntülemek İçin Tıklayın >> Yer: İnsan Kaynakları İşlemler Soru Cevap > MUHSGK beyannamesi nasıl oluşturulur? |
Beyanname yapılmadan önce yapılması gereken kontroller :
1.Sistemde güncel beyanname tanımı olması gerekir!
Bunun için öncesinde Mali Tablo ve Beyanname Tanımları nasıl görüntülenir? ve de Mali Tablo ve Beyanname Tanımları nasıl güncellenir? bölümlerindeki işlemler yapılır.
2.Tanımlar > Firma Tanımları > Firma Şube Tanımları penceresinde firma ve de şube kaydının içinde şirjket bilgilerine (Vergi No, SMM, YMM vb.) ait alanların tam olarak doldurulması gerekir.
3.Beyanname verilecek olan aya ait bordro hesaplama kaydı kesinleştirilir. Bu işlemin yapılması için tıklayınız.
1.İNSAN KAYNAKLARI modülündeki Toplu İşlemler menüsündeki Bordro Mali Tablolar işlem penceresi açılır.
2. butonuna tıklanılır.
3.Eğer sistemde yeni güncel bir mali tablo var ise uyarı mesajı çıkarılarak güncelleme yapılması için kullanıcıya sorulur.
4.Kullanıcı evet olarak cevaplar ise Mali Tablo Seç penceresinde tablo seçilerek Tamam butonuna tıklanır.
5.Yeni kayıt penceresinin üst bölümündeki Ay, Dönem, Açıklama alanlarına bilgi girilerek butonuna basılır.
6.Detaylar sekmesinde ise Değerleri Hesapla (1) butonuna tıklanarak işlem yapılır. Beyanname hazırlanan personele ait kayıtlar (2) oluşur.
7.Dışarı veri aktar sekmesinde üç farklı işlem yapılır.
✓ Dosyaları Gönder butonuna basılarak sistem üzerinden kullanıcı kodu ve şifre girilerek beyanname gönderilir.
✓ Dosyaya Kaydet butonuna tıklanarak kullanıcı bilgisayarına beyanname xml formatında 1003A ve 1003B olarak kaydedilir. SGK sistemine bağlanılarak XML dosyasının açılması sağlanılır.
✓ Oluşan XML'i Farklı Kaydet ile kullanıcı bilgisayarına beyanname faklı formatta kaydedilir.
8. Onaylandı yapılarak işlem tamamlanır.