Oluşan arıza ile ilgili yapılan bakım işlemi nasıl kayıt edilir?

<< İçindekileri Görüntülemek İçin Tıklayın >>

Yer:  Mobilya Sektörü N4 Uygulaması > Bakım İşlemleri >

Oluşan arıza ile ilgili yapılan bakım işlemi nasıl kayıt edilir?

000buton_youtube netsim

İşlem öncesinde aşağıdaki ayar ya da işlemler yapılır.

ÖN İŞLEMLER

1.RAPORLAR>Dinamik Veri Tanımları penceresinde Arıza Bakım İşlem Formu kaydı oluşturulur. Bakım işlemi ile ilgili girilmesi gereken bilgiler için liste oluşturulur.

0000_buton_artı0 butonuna tıklanarak satır kaydı oluşturulup (1) her bir satır kaydında gerekli tanım (2) yapılır.  Kayıt durumu Onaylandı (3) yapılır.

Veri Tipi, Veri Boyutu, Veri Editörü alanlarında bakım talebi oluşturuluken doldurulması gerekli olan bilgi için veri girilir.

Örneğin Bakım işlemi ile ilgili açıklama yazınız bilgisi için elle yazı yazılacağı için Veri Tipi alanında Yazı seçilir. Veri boyutu için karakter sayısı girilir. Veri Editörü kullanılmayacağı için boş bırakılır.

Değişken adı zorunlu alandır.

Çentik (E/H) veri editörü Evet ve Hayır cevabı için seçilir.

 

DEĞİŞKEN ADI için dikkat edilmesi gereken özellikler:

1.Herbir satırda farklı değişken adı olmalıdır.

2.Türkçe ve özel karakter ile değişken adı başlayamaz.

3.Sayı ile başlayamaz.

4.İçerisinde boşluk içeremez.

 

015_bakim6

 

2.TANIMLAR>Bakım Tanımları>Bakım Profil Tanımları penceresinde profil tanımı oluşturulur. Profil tanımında Arıza Bakım İşlemi olarak belirtilen kayıt için pencerenin alt tarafındaki İşlem Ayrıntısı sekmesinde İşlem sorumluluk alanında arıza ile ilgili görevli olan personel zorunlu olarak seçiilr. Dinamik Veri Tablosu alanında yukarıdaki birinci adımda tanımlanmış olan arıza bakım işlem formu tanımı seçilir. Bakım talebi  kaydı açıldığı zaman Açıklama alanında obje kodu ve adının sistem tarafından getirilmesi için {OBJE_KODU} ve {OBJE_ADI} seçilir. İki yada daha fazla seçimin yan yana getirilmesi için seçenekler yazılabilir ya da kopyalanıp yapıştırılabilir (3).

015_bakim7

 

Aşağıdaki tabloda bakım profilinde seçilen türe göre işlem yapılan bakım butonu belirtilmiştir.

Bakım Profilindeki Tür

Bakım Görev İşlem Butonu

Tekli Talep

Yeni Arıza Bakım Talebi

Bağlı Arıza Bakım Talebi

Duruşlu Bakım

Duruşsuz Bakım

Yeni Arıza Bakım İşlemi

Bağlı Arıza Bakım İşlemi

Planlı Talep

Yeni Planlı Bakım Talebi

 

 

1.BAKIM modülündeki Arıza Bakım Görevleri penceresi açılır.

2.İlgili arıza talep kaydı seçilerek (1) soldaki Bağlı Arıza Bakım İşlemi butonuna (2) tıklanır.

015_bakim5

 

3.Açılan pencerede obje seçilir. Örnek olarak ALL IN ONE YAZICI seçilir (1) ve Tamam (2) butonuna tıklanır.

015_bakim39

 

4.Sonrasında ikinci açılan Bakım profil detayı seç penceresinde bakım profilinde tanımlanmış olan bakım işlemi seçilir. Örnek olarak Arıza Bakım İşlemi seçilir (1) ve Tamam (2) butonuna tıklanır.

015_bakim8

 

5. Açıklama alanında önceki {OBJE_KODU} ve {OBJE_ADI} (2025-YAZ001 ALL IN ONE YAZI) ayarına göre bilgi (1) gelir. Kullanıcı farkli bir açıklama da ekleyebilir. Seçilen bakım objesi Genel Bilgiler sekmesinde Makine/Obje bölümünde (2) gösterilir. Pencerenin sağ tarafındaki İşlem Verileri bölümünde Değer sütununda arıza ile ilgili bilgi girilir (3). Kayıt durumu Onaylandı (4) yapılır.

015_bakim9

 

6.Açılan bakım talebi BAKIM modülündeki Arıza Bakım Görevleri penceresinde Sorumluluk Alanında seçilen sorumluya göre (1) talebin yanında artı butonuna (2) tıklanarak bağlı bakım işlem kaydı görüntülenir.

015_bakim10