<< İçindekileri Görüntülemek İçin Tıklayın >> Yer: Bakım İşlemleri Soru Cevap > Anlık olarak oluşan bir arıza için bakım talebi nasıl açılır? |
Cihaz, makine, ekipman, araç vb. ile ilgili anlık oluşan bir hata durumda bakım talebi açılır.
İşlem öncesinde aşağıdaki ayar ya da işlemler yapılır.
ÖN İŞLEMLER 1.RAPORLAR>Dinamik Veri Tanımları penceresinde Arıza Bakım Talep Formu (1) kaydı oluşturulur. Arıza ile ilgili girilmesi gereken bilgiler için liste oluşturulur.
Veri Tipi, Veri Boyutu, Veri Editörü alanlarında bakım talebi oluşturuluken doldurulması gerekli olan bilgi için veri girilir. Örneğin Arıza kaynağı: bilgisi için elle yazı yazılacağı için Veri Tipi alanında Yazı seçilir. Veri boyutu için karakter sayısı girilir. Veri Editörü kullanılmayacağı için boş bırakılır. Değişken adı zorunlu alandır. Çentik (E/H) veri editörü Evet ve Hayır cevabı için seçilir.
![]()
2.TANIMLAR>Bakım Tanımları>Bakım Profil Tanımları penceresinde profil tanımı oluşturulur. Profil tanımında Arıza Bakım Talebi olarak belirtilen kayıt için pencerenin alt tarafındaki İşlem Ayrıntısı sekmesinde (2) İşlem sorumluluk alanında arıza ile ilgili görevli olan personel zorunlu olarak seçiilr. Dinamik Veri Tablosu alanında yukarıdaki birinci adımda tanımlanmış olan arıza bakım talep formu tanımı seçilir. Bakım talebi kaydı açıldığı zaman Açıklama alanında obje kodu ve adının sistem tarafından getirilmesi için {OBJE_KODU} ve {OBJE_ADI} seçilir. İki yada daha fazla seçimin yan yana getirilmesi için seçenekler yazılabilir ya da kopyalanıp yapıştırılabilir (3). ![]()
Aşağıdaki tabloda bakım profilinde seçilen türe göre işlem yapılan bakım butonu belirtilmiştir.
|
1. BAKIM modülünde Arıza Bakım Görevleri butonuna tıklanarak işlem penceresi açılır. Pencerenin sol tarafındaki Yeni Arıza Bakım Talebi (1) butonuna tıklanır.
2. Açılan pencerede obje seçilir. Örnek olarak ALL IN ONE YAZICI seçilir (1) ve Tamam (2) butonuna tıklanır.
3.Açıklama alanında önceki {OBJE_KODU} ve {OBJE_ADI} (2025-YAZ001 ALL IN ONE YAZI) ayarına göre bilgi (1) gelir. Kullanıcı farkli bir açıklama da ekleyebilir.
Seçilen bakım objesi Genel Bilgiler sekmesinde Makine/Obje bölümünde (2) gösterilir.
Pencerenin sağ tarafındaki İşlem Verileri bölümünde Değer sütununda arıza ile ilgili bilgi girilir (3). Kayıt durumu Onaylandı (4) yapılır.
4.Açılan bakım talebi BAKIM modülündeki Arıza Bakım Görevleri penceresinde Sorumluluk Alanında (1) seçilen sorumluya göre listelenir (2).