<< İçindekileri Görüntülemek İçin Tıklayın >> Yer: Bakım İşlemleri Soru Cevap > Planlı bakım talebi nasıl yapılır? |
İşlem öncesinde aşağıdaki ayar ya da işlemler yapılır.
ÖN İŞLEMLER 1.RAPORLAR>Dinamik Veri Tanımları penceresinde Planlı Bakım Talep Formu (1) kaydı oluşturulur. Arıza ile ilgili girilmesi gereken bilgiler için liste oluşturulur.
Veri Tipi, Veri Boyutu, Veri Editörü alanlarında bakım talebi oluşturuluken doldurulması gerekli olan bilgi için veri girilir. Örneğin Planlı bakıma girecek olan cihazlar neler? elle yazı yazılacağı için Veri Tipi alanında Yazı seçilir. Veri boyutu için karakter sayısı girilir. Veri Editörü kullanılmayacağı için boş bırakıır. Değişken adı zorunlu alandır. Sabit Liste (4) olarak seçilen veri editörü için pencerenin alt tarafındaki Değer Listesi sekmesinde alt alta seçenekler (5) yazılır. Kayıt durumu Onaylandı (6) yapılır.
![]()
2.TANIMLAR>Bakım Tanımları>Bakım Profil Tanımları penceresinde profil tanımı oluşturulur. Profil tanımında Dönemsel ve Aylık Planlı Bakım Talebi olarak belirtilen kayıtlar için pencerenin alt tarafındaki İşlem Ayrıntısı sekmesinde (2) İşlem sorumluluk alanında arıza ile ilgili görevli olan personel zorunlu olarak seçiilr. Dinamik Veri Tablosu alanında yukarıdaki birinci adımda tanımlanmış olan planlı bakım talep formu tanımı seçilir. Bakım talebi kaydı açıldığı zaman Açıklama alanında obje kodu ve adının sistem tarafından getirilmesi için {OBJE_KODU} ve {OBJE_ADI} seçilir. İki yada daha fazla seçimin yan yana getirilmesi için seçenekler yazılabilir ya da kopyalanıp yapıştırılabilir (3).
|
1. BAKIM modülünde Arıza Bakım Görevleri butonuna tıklanarak işlem penceresi açılır. Pencerenin sol tarafındaki Yeni Planlı Bakım Talebi (1) butonuna tıklanır.
2.Kullanıcının karşısına ilk olarak Obje seç penceresi getirilir. Açılan pencerede objeler listelenir. Obje çift tıklanarak seçilir.
3.Sonrasında ikinci açılan Bakım profil detayı seç penceresinde bakım profilinde tanımlanmış olan planlı bakım talebi seçilir. Örnek olarak Aylık Planlı Bakım Talebi çift tıklanarak seçilir.
4.Açıklama alanında önceki {OBJE_KODU} ve {OBJE_ADI} (2025-YAZ002 TARTI) ayarına göre bilgi (1) gelir. Kullanıcı farkli bir açıklama da ekleyebilir.
Hedef başlama alanında tarih seçilir. Seçilen bakım objesi Genel Bilgiler sekmesinde Makine/Obje bölümünde (2) gösterilir.
Pencerenin sağ tarafındaki İşlem Verileri bölümünde arıza ile ilgili bilgi girilir (3). Kayıt durumu Onaylandı (4) yapılır.
5.Açılan planlı bakım talebi BAKIM modülündeki Arıza Bakım Görevleri penceresinde Sorumluluk Alanında (1) seçilen sorumluya göre listelenir (2).